Wat is conversie optimalisatie?

Heb jij een website of webshop maar blijven de conversies voor jou buiten beeld? Dan ben je niet de enige! Veel ondernemers kampen met dit vervelende probleemโ€ฆ Gelukkig zijn er verschillende manieren om de conversies te stimuleren en te optimaliseren. In deze blog gaan wij jou uitleggen hoe dit kan.

Waarom conversie optimalisatie?

Wanneer jij je eigen website of webshop hebt, wil je natuurlijk dat deze zo goed mogelijk werkt en hier zoveel mogelijk uit haalt als mogelijk. Wanneer je jouw website optimaliseert  vergroot je de kans op conversies. Wat voor iemand een conversie is kan erg verschillen. Voor de een is het een aankoop van een klant, voor de ander een aanvraag voor bijvoorbeeld een demo. Dit is natuurlijk wat jij als ondernemer graag ziet, veel conversies! 

Hoe optimaliseer je jouw website?

Wil jij starten met het optimaliseren van jouw website of webshop voor conversies? Goed bezig! Maar hoe doe je dit? Het is lastiger dan je denkt. Achter elke vorm van optimalisatie schuilt een strategie. Je zult heel goed moeten nadenken over hoe je jouw website of webshop wilt optimaliseren voor conversies. Een belangrijk punt hiervan is het toevoegen van Call-To-Action knoppen (CTA). Deze knoppen nodigen uit om op te klikken en zorgen ervoor dat mensen sneller overgaan op aankoop of aanvraag van jouw aangeboden product of dienst. Een toevoeging op deze CTA knoppen is het gebruik van bepaalde kleuren. Bij bepaalde kleuren vergroot je de kans dat mensen op deze knoppen klikken.

Naast visuele veranderingen is het erg belangrijk dat jouw website of webshop snel is. Wanneer het lang duurt voordat paginaโ€™s geladen zijn vertrekken mensen. Daarom is het zaak om ervoor te zorgen dat jouw website of webshop optimaal presteert.

Denk daarnaast ook bijvoorbeeld aan de navigatie en het overbrengen van jouw unique USPโ€™s (Unique Selling Point), deze zul je ook moeten optimaliseren voor een prettig gebruik.

Allround Web

Waarschijnlijk heb jij helemaal geen verstand van deze zaken. Je bent immers ondernemer en geen marketeer of programmeur. Doe daarom waar jij goed in bent en besteed dit werk uit bij een webdevelopment-/marketing bureau. Allround Web kan jou helpen om jouw website of webshop te optimaliseren speciaal om jouw conversies te verhogen. Ben je benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Ga snel naar https://allroundweb.nl/online-marketing/conversie-optimalisatie/ en bekijk de mogelijkheden!

Misschien vind je dit ook interessant

Marketing funnel

Marketing Funnel

Zo versterk je de funnel Een klant heeft gemiddelde genomen zoโ€™n 5 tot 8 contactmomenten voordat ze een aankoop doen. Deze contactmomenten zijn de โ€˜customer

Lees verder ยป

Handige links