De kracht van remarketing

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Het is voor webshops een doorn in het oog. Potentiële klanten die wel het winkelwagentje op je webshop vullen maar uiteindelijk afhaken. Veel potentiële klanten maken zich hier “schuldig” aan. Hoe kun je hier als ondernemer op inspelen? Het antwoord is: remarketing. De kracht van remarketing is enorm!

Wat is remarketing?

Remarketing is een online marketing methode waarbij je potentiële klanten die eerder jouw website bezocht hebben opnieuw benadert met gepersonaliseerde advertenties. Een klein percentage van jouw bezoekers doet ook daadwerkelijk een aankoop. Remarketing is bedoeld om het overige (overgrote) percentage potentiële klanten toch over de streep te trekken. Dit gebeurt door middel van gerichte advertenties. Dit kunnen allerlei verschillende soorten advertenties zijn: beeld-, tekst-, en videoadvertenties.

De werking van remarketing

Wanneer je wilt starten met remarketing, zul je op je website remarketing tags moeten plaatsen. Een remarketing tag is een klein stukje code. Samen met cookies wordt een bezoeker op een remarketinglijst gezet. Op deze manier weet je provider aan wie ze de advertenties moeten tonen.

Vormen van remarketing

Remarketing heeft een aantal vormen. Deze vormen kunnen worden toegepast om remarketing tot een succes te maken.

  • Google Ads remarketing

Door middel van het plaatsen van een remarketing tag op elke pagina van je website kun je je bezoekers segmenteren. Deze bezoekers worden opnieuw benaderd via het Google Display Netwerk.

  • Dynamische remarketing

Dynamische remarketing is een vorm van remarketing die verder gaat dan de bovenstaande vorm. Door middel van dynamische remarketing volg je precies wat de bezoekers van jouw webshop op jouw webshop of website doen en welke pagina’s bezocht worden.

Wanneer een klant bijvoorbeeld veel gekeken heeft naar een bepaald merk, dan toon je de potentiële klant een advertentie met dat specifieke merk. Deze vorm van remarketing is ideaal om winkelwagen verlaters opnieuw te bereiken.

De impact van remarketing

Zoals eerder beschreven haken veel potentiële klanten af op het moment dat zij producten in hun winkelwagentje hebben gedaan. Remarketing is uitermate effectief. Jouw advertentiebudget wordt alleen besteed aan een echte potentiële klant die interesse heeft in jouw merk. Je target dus geïnteresseerde mensen met een relevante advertentie. Ervaar zelf de kracht van remarketing!

Ben jij geïnteresseerd in online marketing voor jouw bedrijf en wil je dit uitbesteden? Dan ben je bij Allround Web aan het juiste adres. Wij zijn gespecialiseerd in online marketing strategieën waardoor wij jouw website of webshop een grootte boost kunnen geven! Ben je benieuwd naar wat Allround Web voor jouw website of webshop kan betekenen? Wij helpen je graag verder! Voor vrijblijvende informatie of advies bel +31 13 4700072 of stuur een e-mail naar info@allroundweb.nl

Handige links