Je krijgt een lead via jouw advertenties, je belt de lead vervolgens op. Maar deze lead verdwijnt als hij/zij tijdens dit telefoongesprek nog geen actie kan of wil ondernemen. Om dit te voorkomen, gebruiken wij e-mailmarketing! In plaats van direct bellen, wordt de lead eerst in een mailinglijst geplaatst, tenzij deze persoon zich uitschrijft. Uit onderzoek blijkt dat 80% pas overgaan tot aankoop na 8 tot 10 contactmomenten met jouw bedrijf! Hoe mooi zou het zijn als jij dit kunt automatiseren?
Gelukkig voor jou kan dit dus met e-mailmarketing. De potentiële klant schrijft zich in, waarna hij automatisch de mails ontvangt die jij hem wil sturen. We maken meerdere verschillende mails, waarbij we uiteraard zelf kunnen kiezen wanneer deze verstuurd moeten worden!
Het grootste voordeel van e-mailmarketing is dus dat er automatisch aan het benodigde aantal contactmomenten wordt voldaan om de lead tot klant te maken! Bovendien houdt je hiermee gemakkelijk jouw doelgroep op de hoogte van jouw acties, nieuwe producten of diensten!
Enthousiast over e-mailmarketing en klaar om jouw business naar het volgende level te tillen? Plan dan een gratis strategiegesprek in en ontdek jouw mogelijkheden!